2009年 10月 25日

冬の夜長に

a0126285_10564352.jpg太刀魚です。久しぶりにもう1つの趣味を満喫してきました。ここ数年は満足の出来るサイズは釣れずにいます。今回のもサイズ的にはまだまだですが、楽しい時間を過ごしました。 


ちなみにこの日のお供は、G-SHOCK RISE MANでした。

by pink-elephant-syn | 2009-10-25 11:00 | 日々の出来事 | Comments(4)
Commented by tibiko at 2009-10-25 17:12 x
おっ、太刀魚ですかぁ~!
塩焼きもイイけど、バターソテーもなかなかですよ(^。^)
Commented by pink-elephant-syn at 2009-10-25 21:02
tibikoさん、ぼくはこのあと夜勤だったので、嫁はんが食べたのですが、身が少なかったと言っていました~
小あじも釣れたんですが南蛮漬けにしたんですよ!
Commented by Sjors at 2009-10-26 23:48 x
こんにちは、ピンクの象のsyn

それはおもしろい魚です。 私は、以前、それを一度も見たことがありません。 私は、何らかの研究をして、これが非常に趣味のよい魚であると考えました。 それが非常に新鮮であるなら、より良いはずがありません。 食事を楽しんでください。

私は、明日、バルセロナに飛ぶでしょう。 私は、飛行機にRisemanを着ることを考えています。 私は好奇心の強い人です。 飛行機の圧力を見たいと思います。

それでは

Sjors

Hello pink-elephant-syn,

It is an interesting fish. I have never seen it before. I did some research and saw this is a very tasteful fish. It cannot be better if it is very fresh. Enjoy the meal.

I will be flying to Barcelona tomorrow. I have been thinking of wearing a Riseman on the plane. I am a curious person. I want to see the pressure in the plane.

Kind regards,

Sjors
Commented by pink-elephant-syn at 2009-10-27 20:33
Good evening. Mr. Sjors.

This fish said, "[Tachiuo]", and was named from the appearance that looked like the Japanese sword. Moreover, it is named from the appearance that turns the head to the surface of the water and swims.
In English, it is called a saber fish. Do not you see in the Netherlands because it can capture it in a warm region?
It enjoys the travel of Barcelona. Please announce Raizman's photograph in inside the plane by the blog by all means.
Regards,

こんばんは。Sjorsさん。

この魚は「たちうお」といって、日本刀に似ている姿から名付けられました。また、頭を水面に向けて泳ぐ姿からも名付けられています。
英語では、サーベルフィッシュといいます。暖かい地域で獲れるためオランダでは見かけないのでしょうか?
 バルセロナの旅を楽しんできて下さいね。機内でのライズマンの写真も是非ブログで発表してください。
 敬具


<< 帰ってきた クリスタルデイト      趣味の値段  続き >>